studiereis cote d'azur

24 maart 2019 - Côte d'Azur, Frankrijk

Dag 1

We zijn vertrokken richting Lyon om 9 uur. Onder de reis kregen we toespraken van meneer Molin over wat er te zien was en wat we gingen doen. We hebben soms pauzes gehad vanwege de regels van de chauffeur betreffende rijtijden. S'avonds kwamen we aan in Lyon en zijn we bij Subway gaan eten en in het oude en nieuwe gedeelte geweest.

Dag 2

Vandaag moesten we s'ochtends vroeg al richting Nice. De reis duurde 7 a 8 uur. We kwamen in de namiddag aan en gingen toen weer wat eten en s'avonds gingen we op de kamer chillen.

Dag 3

Vandaag gingen we naar naar Éze de botanische tuin. Ik had daar een paar zakjes lavendel gekocht. Daarna vertrokken we richting Monaco. Ik keek mijn ogen daaruit van alle dure mooie auto's. Overal waar je liep was er beveiliging. Ook gingen we naar een aquarium in Monaco met zee schildpadden maar op het dak waren er grondschildpadden.

Dag 4

Vandaag gingen we naar Antibes effe kort ongeveer 1 uurtje. Daarna gingen we naar Cannes. Waar mijn naam bij de Starbucks Yoner was. We hebben in Cannes allemaal hand afdrukken gezien van beroemde mensen. Maar ook borden van beroemde mensen uit films. S'avonds hadden we in Nice een avond wandeling gedaan en toen zagen we nog een Rossion auto te koop staan. Die dag hadden we ook nog eens vertraging omdat de bus tegen een vrachtwagen heen was gekrast. BTW Sylvester Stallone zijn handen zijn super groot.

Dag 5

Vandaag gingen we naar de parfumfabriek in Grasse. Bij Fragonard heb ik zelf wat gekocht. Ik vond het in de parfumfabriek erg lekker ruiken. Je rook specerijen en bloemen. Ook was het mooi om te zien hoe ze parfum maken. Daarna hadden we veel vrije tijd.

Dag 6

Vandaag gingen we richting Avignon. In Avignon was eigenlijk niks te beleven. Toen we s'avonds aankwamen in Lyon hadden we een buffet in het hotel. Dit was een erg goed Buffet net zoals het ontbijt daar steeds goed was. Nadat we klaar waren met eten waren mensen in de lounge aan het drinken ik keek naar hoe mensen biljarten en heb toen ook zelf een potje gespeeld. En daarna gaan slapen omdat we s'ochtend vroeg op moesten om te ontbijten en te vertrekken.

Dag 7

Vandaag was de dag dat we weer terug gingen richting Maastricht richting huis.